zaterdag 5 december 2015

Verenigd Links op Facebook


De wereld lijkt soms op spaghetti. Als links prikt, beweegt het rechts. Het is ook de bedoeling, dat we overstelpt worden en slechts deelproblemen overzien. Nederlands zit "boven zijn gewichtsklasse" militair, maar is bereid tot meer inzet. De pr-campagne die dit moet ondersteunen, is al een aantal jaren aan de gang. Door de wervingscampagnes, voorlichtingsbijeenkomsten, Maar ook bij Pauw gaat dit door, iedere ex-militair krijgt een lintje en een parade afgenomen door onze Koning (op TV!). Tot in de krant, waar de hoogste militair door de knieën gaat om een peuter van vijf een medaille op te spelden. Naar mijn mening moeten we stellingnemen tegen deze sluipende militarisering. Door voorlichting maar ook door te reageren. Schrijf brieven aan het pensioenfonds, de betrokken bedrijven. Je kunt ook vragen of ze foute investeringen doen of zo. Hoe je het ook wendt of keert, een dergelijk schrijven moet worden verwerkt (geen mail dus). De Reclame Code Commissie is ook een mogelijkheid, aanschrijven lokale politiek, kranten. Het zou een manier zijn om al geplande besluiten te traineren. Kost 5 postzegels per week. Stimuleren van een actie om de commerciële omroepen te boycotten i.v.m.. de vele geweldsseries. Het gaat tenslotte om onze kijkcijfers. Op scheldkanonnades wordt niet gereageerd. Voorbeeldbrieven? Alternatieve nieuwjaarswens? Start asking questions!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten