maandag 3 april 2017


CAFE “DE SHOP”, HARNS

ALARM

Weet je waar ik een hekel aan heb?”

Ik zou het niet weten, er zijn teveel ergernissen.”

Ik erger me aan de alarmsignalen, die elke maand op de eerste maandag te horen zijn. Het is werkelijk afschuwelijk, het lijkt op een dolgedraaid fax-apparaat. Het geeft afschuwelijke signalen af. Bad vibes, man.”

Daar heb je zo wat. Nation wide, keer op keer en jaar op jaar.”

Ze willen er mee stoppen, in 2020. Dan krijgen we het alarmsignaal op ons mobiel. Zo'n 8 miljoen mobieltjes, die tegelijk afgaan. Red alert!”

Het lijkt me veel beter, als ze iets opbeurends produceren. In plaats van dit gepiep, bijvoorbeeld de eerste twee coupletten van het Wilhelmus. Wie dat wil, kan naar buiten lopen en ons volkslied meezingen.”

Een goed idee, dan herdenken we elke maand, dat we vrij en onafhankelijk zijn.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten