maandag 2 januari 2017


STOP VERLOEDERING NEDERLANDSE TAAL 
AAN

de Minister van Onderwijs

's Gravenhaghe

Onze Nederlandse taal staat aan allerlei kanten onder druk. Dit baart mij zorgen. Een deel van dit vervuilingsproces wordt veroorzaakt door de spellingcorrectie op de tekstverwerkingsprogramma's van Microsoft. Hierin wemelt het van DE fouten, grammaticale onzin en bizarre synoniemen. De gevolgen zijn evident.
Ik heb hierover Microsoft aangeschreven, zonder resultaat. Het ministerie van Onderwijs erkende het probleem, maar, schreef minister Plasterk, dat hij dit niet tot zijn taak rekende en verwees me weer naar Microsoft.
Pogingen die organisatie te bereiken, stranden en op mijn brieven/mails wordt niet gereageerd.
 Ik hoop, dat naar aanleiding van deze mail, Uw interesse is gewekt en deze sluipmoordenaar, politiek en beleidsmatig aan wilt (laten) pakken. Een individu lukt dit niet.
U heeft in ieder geval mij en alle docenten Nederlands aan Uw kant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten