vrijdag 9 september 2016

CAFE DE SHOP, HARNS


BARGESPREK

"IK WORD REGELMATIG STRAALBEZOPEN,
ladderzat, helemaal van de wereld. Ik weet dan
's morgens niet meer, hoe ik thuisgekomen ben en wat ik met mijn dronken hoofd heb uitgespookt. Een zwart gat."
"Moet je wel eens o-o.." zei de barjuffrouw, terwijl ze met haar vrije hand langs haar keel wapperde.
"Kotsen jonge, ik was uren van de kaart, terwijl ik in de plee lag, met mijn armen om de porceleinen zitplaats."
"Hoe zit dat eigenlijk met dat zwarte gat in je geheugen. Ben je nooit bang, dat je iets onherstelbaars hebt gedaan, behalve de schade aan de hersencellen dan. Straks krijg je iets in de schoenen geschoven of wordt je beroofd", zei zijn buurman.
De "dronkaard" schudde heftig van nee, zodat zijn zwarte nerd-bril meedanste.
"Op deze manier drinken moet je met een groep doen en met mensen, die je kent. We houden elkaar in de gaten en ze zorgen ervoor, dat je niets overkomt." 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten